×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - 20 تیر - 1399  
true
false

⛔️ اطلاعیه «استاد محمدعلی طاهری»، بنیانگذار مکتب عرفان حلقه در خصوص معرفی رشته تحقیقاتی جدید به تاریخ ۹۸/۱۱/۱۹

به نام خدا

با سلام و نثار دعای خیر گاهی در مردود دانستن عرفان کیهانی حلقه، افرادی اقدام به اظهار نظرهایی ظاهرا از نگاه علمی

نموده و مدعی می شوند که عرفان کیهان حلقه و زیر مجموعه های آن جزء علم نیستند و درواقع شبه علم می باشند. پس نباید که اظهار نظرهای علمی کند و اگر چنین کاری را انجام میدهد، حتما قصد دارد تا خود را علمی جا زده و فریبکاری کند و… از جمله این دسته مطالب، اخیرا مقاله ای منتشر شده که در آن منتقد به اصل عدم قطعیت هایزنبرگ اشاره نموده و مدعی شده که علت این که در عرفان حلقه، من

به «اصل عدم قطعیت» اشاره کرده ام این است که: اولا) بنده قصد دارم عرفان حلقه را علمی جا بزنم و از این طریق به نوعی سوء استفاده کنم و… ثانیا) با اشاره به اصل عدم قطعیت، قصد دارم اینگونه وانمود کنم که چون هیچ چیزی در جهان قطعیت ندارد، پس عرفان حلقه را نیز که علمی نیست توجیه نموده و بگویم به همین علت برای اثبات مطالب مطرح شده در آن، کسی از من دلیل و برهان نخواهد و… در پاسخ به این محقق محترم مطالب بسیار مختصر ضمیمه جهت شفاف سازی مباحث مورد بحث، تقدیم می گردد(ضمن اینکه به اینگونه افراد نیز توصیه میگردد قبل از انتشار چنین مطالب بی پایه و اساسی، حداقل یک مطالعه کلی از موضوع مورد نقد خود داشته باشند. چرا که یکی از ایراداتی را که این منتقد محترم به بنده وارد نموده این است که حرفه من فیزیک نیست. در حالیکه خود این منتقد محترم هم بدون داشتن هرگونه اطلاعی از عرفان و بویژه عرفان حلقه، اظهار نظر قطعی نموده است): عرفان حلقه هرگز ادعایی مبنی بر منطبق بودن با علم رایج را نداشته حتی خود را شبه علم هم معرفی نکرده است(زیرا تعاریف و چارچوب دنیای عرفان به طور کامل مشخص است و افتخاری برای آن به حساب نمی آید که بخواهد خود را«علم» جا بزند زیرا دنیای «علم» دنیای محدودی است. ولیکن برخی از مطالب مطرح شده در حوزه «عرفان» که کارایی عملی و تجربی دارند(مانند فرادرمانی و سایمنتولوژی)، که لازم است ثابت شود میتواند برای اثبات آن به غیر از کسب تجارب عادی از معیارهای علمی نیز بهره گرفته شود)، بلکه نظریات و فرضیه های مطرح شده در آن را(بیش از 100 نظریه و فرضیه جدید در حوزه های پزشکی، درمان، روانشناسی، کیهان شناسی و…) تا کنون ارائه نموده که بسیاری از آنها در خلال حداقل چهار دهه گذشته در معرض تست و آزمایش عمومی قرار گرفته و حقانیت خود را در تجارب عملی عمومی به اثبات رسانیده است. از این منظر اکثریت نظریات مطرح شده در این عرفان دارای تعاریف صرفا مختص به خود می باشد که وجه تشابه چندانی با علم رایج ندارد. اصطلاحاتی مانند اصل عدم قطعیت، نسبیت، هیچ ، جهان های موازی(وهمچنین جهان های موازی همگن و ناهمگن، مجاور، متوالی) مجاز، حیات و… که با تعاریفی که در عرفان حلقه ارائه شده، به هیچ وجه در دنیای علم مطرح نیستند و یا لااقل از این منظر به آنها هرگز نگاه نشده است و این واژه ها در عرفان حلقه با مفاهیم و منظورهایی کاملا متفاوت با دنیای علم مورد طرح و بررسی قرار میگیرند که مختص به خود می باشند. در اینجا به برخی از این وجه تمایزها بین مکتب «عرفان حلقه» با «علم» رایج اشاره می شود: عرفان حلقه و دنیای علم در عرفان کیهانی حلقه و شاخه های زیر مجموعه آن به ویژه در«کیهان شناسی شعوری» هر کجا از ترمینولوژی هایی استفاده می شود که در دنیای علم مطرح شده است، به طور کلی از طرح آن اصطلاحات، معنا و منظور دیگری را دنبال می کند و آنرا از منظر متفاوتی مورد بررسی قرار می دهد که به طور کلی و اساسی با علم رایج متفاوت است. این موضوع را هر کس که حتی مقدمه عرفان حلقه را مطالعه کرده باشد، به آن پی برده و از آن اطلاع دارد.

1 – در عرفان حلقه، «کیهان» مجازی دانسته میشود. این بدان معنی ست که «کیهان» مانند تصویری در آینه می باشد و وجود خارجی ندارد. بنابراین: کیهان به دلیل مجازی بودن تابع اصل عدم قطعیت می باشد به این معنی که وجود آن دارای قطعیت نیست(این موضوع ارتباطی به اصل عدم قطعیت هایزنبرگ که در همین مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت، ندارد. در واقع، هیچ مخلوقی دارای قطعیت نیست و تنها خالق است که قطعیت دارد). کیهان تابع اصل نسبیت است با این معنا که هم هست و هم نیست و یا فقط تحت شرایطی«هست» محسوب میشود و تحت شرایط دیگری «نیست» تلقی میشود(در حالیکه این خلاف منطق است. زیرا، در منطق یک چیزی یا هست و یا نیست. ولی از این منظر هر مخلوقی هم هست و هم نیست. در ضمن این موضوع هیچ ارتباطی به نسبیت خاص و عام انیشتین نیز ندارد). – عامل ایجاد کیهان، شعور یا آگاهی و یا هوشمندی است که نه ماده است و نه انرژی و در اصل ماده و انرژی از شعور ایجاد شده اند. با این توضیحات مطابق(شكل- ۵)، درهرلحظه سه عنصر در جهان هستی مادی موجود است: شعور (یا هوشمندی یا آگاهی)، ماده و انرژی.

ادامه مطلب را میت،انیر در فایل پی دی اف زیر مطالعه نمایید :

 فایل پی دی اف اطلاعیه🔸

رشته تحقیقاتی جدید

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد